Vejledning af vikarsystem

Faglærte og erfarne vikarer indenfor flere brancher

Vikarsystem
Med dig hele vejen

Sådan bruger du vores vikarsystem

På denne side får du en gennemgang af hvordan du opretter en profil i vores vikarsystem, når du arbejder igennem DK Vikarservice. Du lærer også, hvordan du registrerer timer og ændrer timer, samt hvad du skal gøre, hvis du oplever problemer.

  1. Registrering i vores vikarsystem
  2. Oprettelse af profil, når du logger ind første gang
  3. Vagter og godkendelse af timer
  4. Problemer med registrering af timer

Lad os kaste os ud i det…

1. Registrering i vores vikar-system

Når du arbejder som vikar gennem DK Vikarservice, skal du brug vores system til timeregistrering. Du vil modtage en mail, hvorfra du kan registrere dig i vores vikar-system. 

Mailen vil inkludere et link (markeret med en pil), som du skal bruge, når du skal aktivere din bruger og indtaste dit selvvalgte kodeord første gang. Dette skal du kun gøre én gang. 

Tryk venligst på linket.

DK-Vikarservice-mail-registrering-ny-vikar

Når du har trykket på linket, vil et nyt vindue åbne, hvor du vælge et kodeord til din profil for at aktivere din bruger. 

Siden hvor du vælger dit kodeord, ser sådan her ud:

Valg af adgangskode til din brugerprofil

Vælg venligst en kode, du nemt kan huske. Koden skal:

  • indeholde store bogstaver
  • indeholde små bogstaver
  • indeholde tal
  • være på mindst 8 tegn.

Når du logger ind fremadrettet skal du bruge dit brugernavn, og den kode, du har valgt.

Når du logger ind vores vikar-system i fremtiden er den email, du skal bruge som brugernavn.

Brugernavn = e-mail.

Fremadrettet skal du logge ind via vores hjemmeside dkvikarservice.dk i den gule knap oppe i højre hjørne.

dkvikarservice login

2. Oprettelse af profil når du logger ind første gang

Bemærk: Hvis du allerede er oprettet og arbejder som vikar, kan du springe til punkt 3.

Når du logger ind første gang, skal du gøre to ting:

  • Indtaste CPR nummer
  • Udfylde manglende informationer

Når du logger, vil du se en side, der ser sådan her ud:

DK-Vikarservice

Sådan indtaster du dit CPR nummer

Klik på fanen “min side”, oppe til venstre i venstre hjørne. 

Du kommer til en side, der ser sådan her ud:

Under stamoplysninger står dit fulde navn.

Nedenunder skal du udfylde dit fulde CPR-nummer. 

Dine informationer er naturligvis sikret, og bliver ikke delt med andre.

Længere nede skal du udfylde dine bankoplysninger, så vi kan betale dig løn. 

Når du har indtastet både CPR-nummer og bankoplysninger, skal du trykke GEM-knappen længere nede.

Opdater personlige information, hvis nødvendigt

Det er også på “Min Side”, du skal ændre din oplysninger, hvis du på et senere tidspunkt flytter, får nyt telefonnummer eller ny email.

Når du har udfyldt dit CPR nummer og bankoplysninger, skal du trykke på fanen “Signeringer”. Knappen er placeret i anden sidste fane oppe til højre, ved siden af dokumenter.

Når du har trykket på signeringer, skal du efterfølgende trykke på “Klik her for at læse og underskrive”, og følge instrukserne.

Afslutning af profil oprettelse

Tillykke – du er nu oprettet i vores vikar-system.

Når du får tildelt vagter, så læs videre i punkt 3 og 4.

Du er nu blev vist, hvordan du opretter en profil, indtaster den nødvendige data, og hvordan du ser dine timer.

Du kan også uploade et billede på “Min side”, som vi vil anbefale, at du gør.

Har du nogen spørgsmål til DK Vikarservice Vikarsystem, så kan du som sagt skrive til Michael på mk@dkvikarservice.dk. Alternativt kan du ringe til vores hovednummer – tlf 70 60 59 60 – og spørge efter Michael

Vi ser frem til et godt samarbejde, og glæder os til at sende dig i arbejde hos vores kunder.

Med venlig hilsen

DK Vikarservice

3. Vagter og godkendelse af timer

Du kan se dine vagter, hvis du trykker på på fanen Vagter eller på fanen Kalender.

Når du trykker på fanen Kalender, bliver du ledt til denne side:

Vagtkalender

Når du trykker på fanen Vagter, bliver du ledt til denne side. Her skal du trykke på Godkend vagt, eller rediger vagt

vagter

Her vil du fremadrettet finde en oversigt over de vagter du har, og deres status. 

Du skal have udfyldt dine timer for en arbejdsuge senest mandag, ugen efter, og sikre, at de er udfyldt korrekt. Det vil sige, eks., hvis du har arbejdet i uge 4, har du til mandag i  uge 5 kl. 12, til at have indtastet og registreret timerne korrekt.

Der er lagt timer ind med standardvagter, som ikke nødvendigvis er identiske med dine mødetider. Det er derfor vigtigt, at du checker og registrerer din mødetid, pause og hvornår du går hjem efter hver vagt, så det passer, og du får den rette løn.

Rediger-vagt

Når du har ændret din arbejdstid til det korrekte, trykker du på den blå “Gem og godkendt vagten” knap.

BEMÆRK!

Vagter der skal godkendes kan først ses efter du har færdiggjort en arbejdsdag i forhold til den tid, der står registreret.

Så hvis der står at du skal arbejde fra 7-15, kan du først se timerne kl. 15. Det er også først her, du kan ændre tiden, hvis din arbejdsdag er startet tidligere eller senere, eller du er gået tidligere hjem. Hvis du arbejder til efter kl. 15, kan du ændre dine timer, når du har afsluttet din vagt.

4. Problemer med registrering af timer

Skulle du opleve problemer med systemet, så skriv en mail til vores HR-ansvarlige, Michael. 

Beskriv først hvad problemet er i en mail, og Michael vil efterfølgende ringe dig, så I kan løse problemet sammen.
Michaels mail: mk@dkvikarservice.dk.
Alternativ, så ring ind til vores hovednummer – 70 60 59 60 -, og spørg efter Michael.

Arbejdskraft
- alt inklusiv

Vi screener og matcher rette profil og kompetencer til lige netop din opgave.

Scroll to top