Hvad koster en medarbejder?
Hvad koster en medarbejder? Tænker du nogensinde over, hvad en medarbejder egentlig koster ud over lønnen? Hvis man skal være lidt kæk, kunne man hævde,
Mange virksomheder har oplevet at udskyde ansættelsen af en ny medarbejder, fordi processen for mange synes tidskrævende og uoverskuelig. Som regel falder behovet for en ny medarbejder sammen med travlhed og store arbejdsbyrder, og der er derfor ikke tid til at forberede en ordentlig ansættelsesproces.
Du får også meget mere ud af at koncentrere dig om det, du er god til, nemlig at drive virksomheden. Så kan du overlade alt det praktiske i forbindelse med søgning og ansættelse af en ny medarbejder til professionelle fagfolk.
Flere og flere virksomheder går væk fra at anvende de traditionelle jobopslag, som vi kender dem. Når du skal vinde kampen om at tiltrække de mest attraktive medarbejdere, må du gå andre veje.
Der er mange fordele ved at samarbejde med et professionelt bureau, når du skal finde en ny medarbejder. De fleste rekrutteringsbureauer er ofte specialister i en bestemt branche eller profilsammensætning, og derfor har de også et større netværk inden for netop den specifikke profil.
Når du overlader opgaven til professionelle, kan du helt slippe rekrutteringsprocessen og koncentrere dig om dit arbejde og din normale hverdag. Samtidig undgår du også at ansætte den forkerte person, ligesom du lader kandidaterne vide, at du er seriøs, og ønsker at tiltrække den bedste gruppe inden for faget.
Ud over de nævnte fordele ved at overlade opgaven til professionelle, når du søger en ny medarbejder, er der yderligere tre helt åbenlyse fordele:
Hos DK Vikarservice yder vi troværdig rådgivning. Vi stiller de kritiske spørgsmål og taler dig ikke bare efter munden. En god sparringspartner er med dig hele vejen, til du står med den bedste og mest kvalificerede medarbejder til jobbet.
Læs evt. mere om rekruttering af medarbejdere her
Det er meget svært at give en nøjagtig pris, da det afhænger af geografi, placering af virksomheden, hvor hurtigt det skal gå osv. Under alle omstændigheder kan det vise sig at være dyrere at undlade at bruge professionel hjælp.
Du behøver blot fortælle, hvilken type medarbejder, du søger, og så giver vi dig et bud på en kompetenceliste og en profil.
På baggrund af vores mange år erfaring i branchen, har vi et stort og alsidigt netværk, så vi vil altid kunne hjælpe dig videre med en rekruttering.
Hvad koster en medarbejder? Tænker du nogensinde over, hvad en medarbejder egentlig koster ud over lønnen? Hvis man skal være lidt kæk, kunne man hævde,
Et godt CV – Hvad skal det indeholde? Det er et rigtig godt spørgsmål, som der ikke findes noget entydigt svar på. Det perfekte findes
Omkostningerne ved at have en medarbejder består af mange flere elementer end blot lønnen, og de kan variere afhængigt af virksomhedens politikker og den lokale