Hvad koster en medarbejder?
Hvad koster en medarbejder? Tænker du nogensinde over, hvad en medarbejder egentlig koster ud over lønnen? Hvis man skal være lidt kæk, kunne man hævde,
En rekrutteringsproces har til formål at finde en ny medarbejder til en ledig stilling. Der er en række trin og opgaver forbundet med processen, der hver især kan variere i tidsforbrug. Hvor lang tid hele processen varer, vil afhænge af den enkelte stilling og dine krav til den nye medarbejders kompetencer.
Allerede i dine indledende overvejelser om, hvorvidt du skal benytte dig af et rekrutteringsbureau til at ansætte en ny medarbejder, vil du helt naturligt stille spørgsmålet: ”Hvad koster en rekruttering?”. Kan du gøre tingene selv, er der jo ingen grund til at betale for dem, men lige præcis i dette tilfælde kan det vise sig, at pengene til en professionel rekruttering er givet rigtig godt ud.
Det findes der ikke noget entydigt svar på. Afhængig af, hvilken rådgiver du spørger, vil du få forskellige svar. Nogle siger ”20% af bruttoårslønnen + opstartsomkostninger”, andre ”10-20% af bruttoårslønnen”, mens atter andre ikke kan komme det nærmere end ”mellem 0 og 1,2 mio. kr.”…
Det bedste er naturligvis at spørge forskellige rekrutteringsfirmaer og bureauer, og hos DK Vikarservice er vi altid klar på en dialog og et uforpligtende tilbud. Hos os vil processen typisk indeholde disse faser:
Prisen vil også afhænge af, hvor i organisationen, den nye medarbejder skal ansættes, og hvilket ansvarsområde, han eller hun skal dække. Branche, profil og specialisering spiller ligeledes en rolle for prisen.
Ved at søge professionel assistance til rekrutteringen minimerer du risikoen for fejlansættelser. DK Vikarservice hjælper dig f.eks. med at udarbejde en ordentlig jobanalyse, så du ved lige nøjagtig, hvilke kompetencer, erfaringer og evner, du søger hos den nye medarbejder.
En fejlansættelse kan vise sig at være en dyr affære. Hvis der er tale om en leder, kan det derudover få omfattende konsekvenser i form af ødelagte relationer, forkerte dispositioner og fnidder i personalegruppen. Et betændt psykisk arbejdsmiljø er svært at rette op på og vil undervejs betyde mange skjulte omkostninger.
Professionelle rekrutteringsteams har til stadighed fingeren på pulsen og ved, hvad der rører sig på markedet. DK Vikarservice rekrutterer kontinuerligt og er via vores samarbejde med specialister inden for de forskellige fag altid opdateret på tendenser i en given sektor eller branche.
En virksomhed har som regel ikke adgang eller kendskab til de databaser, hvor kandidaterne findes. Det har vi. Vi kan også nemmere få kontakt til forskellige uddannelsesinstitutioner, hvor nyuddannede kandidater i forskellige erhverv søger jobs.
Så kort sagt – vi kan hjælpe dig i mål med din rekruttering, så du får præcis den medarbejder, du har brug for. Læs mere om rekruttering af medarbejdere lige her.
Prisen for en rekruttering vil blandt andet afhænge af, hvor i organisationen den nye medarbejder skal ansættes, og hvilket ansvarsområde han eller hun skal dække. Branche, profil og specialisering spiller ligeledes en rolle for prisen.
Vi rekrutterer kontinuerligt og er via vores samarbejde med specialister inden for de forskellige fag altid opdateret på tendenser i en given sektor eller branche.
Det findes der ikke noget entydigt svar på. Afhængig af, hvilken rådgiver du spørger, vil du få forskellige svar. Du kan dog læse med i artiklen her og få et indblik i, hvilke faktorer der påvirker prisen.
Hvad koster en medarbejder? Tænker du nogensinde over, hvad en medarbejder egentlig koster ud over lønnen? Hvis man skal være lidt kæk, kunne man hævde,
Et godt CV – Hvad skal det indeholde? Det er et rigtig godt spørgsmål, som der ikke findes noget entydigt svar på. Det perfekte findes
Omkostningerne ved at have en medarbejder består af mange flere elementer end blot lønnen, og de kan variere afhængigt af virksomhedens politikker og den lokale